Informacje dla reprezentantów osób prawnych na rzecz których kancelaria świadczy usługi prawne

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Radca Prawny Kamil Lenczewski, prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego Kamil Lenczewski z siedzibą w Gliwicach przy ul. Mikołowskiej 7, 44-100 Gliwice.
  2. Dane kontaktowe Administratora: ul. Mikołowska 7, 44-100 Gliwice, adres e-mail: lenczewski@rkl.slask.pl 
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu świadczenia na Państwa rzecz usług prawnych, a mianowicie doradztwa prawnego oraz zastępstwa procesowego przed organami, sądami i instytucjami.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b RODO (konieczność wykonania umowy o świadczenie usług prawnych, której stroną jest podmiot danych), art. 6 ust. 1 lit. c RODO (konieczność wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego) a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO (niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora tj. dochodzenia, ustalenia i obrony przed roszczeniami, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą).
  5. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: radcy prawni, adwokaci, aplikanci radcowscy i adwokaccy współpracujący z Administratorem, jak również podmioty świadczące usługi informatyczne oraz nowych technologii, księgowe, płatnicze, pocztowe, administracyjne, kurierskie, windykacyjne, drukarskie, niszczenia dokumentów.
  6. Dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację podmiotu danych przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, dla których dane te są przetwarzane, a mianowicie do chwili ustania umowy zawartej z Klientem, do chwili ustania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, a w przypadku ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń.
  7. W każdym czasie uprawnieni są Państwo do dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych. Uprawnienia te mogą Państwo realizować w siedzibie Administratora danych. Wniesienie sprzeciwu skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych osobowych w celu świadczenia usług prawnych.
  8. Jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Administratora danych narusza przepisy prawa, uprawnieni są Państwo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Skarga wolna jest od opłat.
  9. W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 3 obowiązek podania danych jest wymogiem umownym – jest to niezbędne do zawarcia umowy z Administratorem.
  10. Państwa dane osobowe nie podlegają procesowi automatycznego przetwarzania, w tym profilowania, a także nie są przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych. Administrator może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili może Pan/ Pani zażądać dalszych informacji i kopii odpowiednich zabezpieczeń